2022. január 11., kedd

Jodie Cook: Instagram

A brand-, az üzlet- és a közösségépítés 125 szabálya


Sohasem volt egységes a feedem. Sokáig azt sem tudtam, mi az a feed. Néha már megkapom, hogy boomer vagyok. (boomer jelentése azoknak, akik nem tudják, mert higgyétek el, sokan vannak még most is: boomer (szleng) angol, jelentése: a második világháború után született, baby boom generáció tagja, mai, friss, lesajnáló értelemben: olyan idős, idősödő ember, aki nem értheti a fiatalokat. 

Szóval visszatérve a feedre. A feed a képek összességét jelenti az instagram oldalunkon. Azt a benyomást alakítja ki, amit először megpillantanak az oldalunkra tévedők. Ez lehet egy szép egységes, hasonló színvilágú kép, lehet bármilyen koncepció, ami állítólag nagyon sokat jelent abban, hogy kövessék az oldalunkat. 


Ebben nem tudom, mennyi lehet az igazság, mert én sosem a feed alapján követem be az instagram fiókokat, hanem inkább a fotók témáját, az oldal koncepcióját nézem, érdekel-e vagy sem az ott látott tartalom. Ebből következik logikusan az is, hogy nekem sosem volt egységes feedem, és nem is akartam soha, valamiért úgy érzem, akkor  keretek közé lennék szorítva a képek megalkotásánál. 

Itt megnézhetitek: https://www.instagram.com/konyvutcablog/

Nekem mindig az adott hangulatom vagy a fotózandó könyv témája határozza meg, hogy milyen képet alkotok meg, milyen kiegészítőkkel látom el, sajnos vagy nem sajnos, nincs ettől komolyabb koncepcióm.  Pedig én is belefeledkezek néha egy-egy szép instagram oldalba, de ezzel azért át lehet esni a ló túloldalára is, ha nem elég körültekintő valaki. Vigyázni kell, nehogy túl egysíkú, túl unalmas, egyhangú legyen.

Na de most erről a könyvről szeretnék írni. Kettősek az érzelmeim vele kapcsolatban, mert egyrészt éppen arra ösztönöz, amit számos instagram celeboldal  mutat is, hogy csak a szépet, csak a jót tegyük közszemlére, semmi negatívumot ne mutassunk a követőinknek, mert nem azért jönnek az instagramra, a könyv szerint. 

Főként brandépítésről szól, azoknak, akik valamilyen terméket szeretnének eladni, vagy tevékenységükhöz kellenek a követők, akik megvásárolják a szolgáltatásaikat. Akik nagyon tudatosan építik az instagram oldalukat, azok találhatnak hasznos tanácsokat a könyvben, amik tulajdonképpen eddig sem voltak titkos adatok, bárhol rájuk találhattunk az interneten, de itt egy helyen megtalálunk mindent, és talán új információkat is olvashatnak.

Mivel én csak nagyon ritkán olvastam utána a dolgoknak, tudtam meg jó néhány új dolgot a könyvből, pl. a posztolás ideális időpontjáról, hashtaghasználatról, követőkről és követettekről. Sosem követek vissza például olyan oldalt, sem a könyvutcás profilommal, sem a magánoldalammal, amelyik sokkal több követővel rendelkezik, mint amennyit ő követ. Mert amint ez megtörténik, ő ki is követ, tehát ezeket az oldalakat egyértelműen követővadászoknak tartom és abszolút nem az oldalam érdekli őket, hanem csak egy szám vagyok, aki jól jön a brandjéhez. 

Vannak olyan tanácsok, amelyek teljesen távol állnak tőlem, pl. hogy kérjünk meg barátokat, hogy kommenteljenek rögtön megjelenés után a posztunkhoz, mert akkor az instagram aktívnak és érdekesnek ítéli meg a bejegyzést és még több embernek feldobja. Lehet, ha egy üzleti oldalam lenne, és terméket szeretnék eladni, akkor én is követném és használnám ezeket az irányelveket, mert az lenne a cél, hogy minél több követővel rendelkezzen az oldalam, de egy könyvesblog esetében nem tartom idevágónak. 

Egy érdekes info a könyvből: 

A Hubspot szerint  csütörtökön érdemes leginkább posztolni, nemcsak délután 3-kor, de hajnali 5-kor, délelőtt 11-kor és délután 4-kor is. Azonban ez a szabály nem minden fiókra vonatkozik egyformán. 

Nem tudom ez az információ, mennyire hasznos, de egy próbát megér. 😉

Olvashatunk a könyvben olyan appokról (alkalmazásokról), amelyek segítenek abban, hogy színesebben, választékosabb betűtípussal és minden más érdekes és figyelemfelhívó eszközzel színesítve tudjunk posztokat, sztorikat közölni. A hashtag-ek alkalmazásáról is érdekes információkat tudtam meg, valamint azt is, hogy képaláírások esetében a rövidebb, vagy a hosszabb a sikeresebb.

Mindent egybevetve, üzleti és nagy követőszámra törekvő fiókoknak hasznos lehet a könyv, ha szeretjük, hogy nem az internetről kell mindent összevadászni, hanem egyben a kezünkbe kapunk  számos jótanácsot, amit hasznosíthatunk, de én mint "aprópicikönyvesblogger" is találtam egy-két érdekes tudnivalót, mert régebben neten való keresgélés közben mindig elvesztettem a  türelmemet, tehát időt is spórolt nekem a könyv, de nem feltétlenül én vagyok a célközönség. 

Bea



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése